Waarvoor een horecaboekhouder inschakelen

september 21, 2019

Vaak wordt gedacht dat een Horeca boekhouder in Almere en Amsterdam zich alleen bezighoudt met het opstellen van een jaarrekening. Maar klopt dat wel? Wij wilden eigenlijk wel eens weten wat een Horeca boekhouder allemaal voor je kan betekenen. Daarom gingen we op zoek naar diensten die Horeca boekhouders aanbieden. Is het inderdaad alleen maar het opstellen van een jaarrekening? Of kan ik veel meer financiële taken overdragen aan deze specialist? Ontdek in dit blog waar je een Horeca boekhouder in Almere en Amsterdam zoal voor in kunt schakelen.


Meer dan de jaarrekening opstellen

Ok, dat een Horeca boekhouder de jaarrekening van jouw financiën in Almere en Amsterdam voor je kan opstellen, is misschien wel een van de belangrijkste taken. Zonder een correcte jaarrekening heb je immers geen complete boekhouding en kun je in de problemen komen met Belastingdienst, je opdrachtgevers en je aandeelhouders. Maar naast deze belangrijke taak, zijn er nog voldoende andere belangrijke diensten die een Horeca boekhouder aanbiedt. Zonde om daar geen gebruik van te maken! Wij ontdekten dat een beetje Horeca boekhouder in Almere en Amsterdam ook de volgende taken volbrengt:

Een Horeca boekhouder voert uit o.a.

  • Samenstellen van allerhande rapportages
  • Uitvoeren van bijzondere controleopdrachten
  • Afgifte van diverse Horeca boekhoudersverklaringen


Het samenstellen van rapportages en het uitvoeren van controleopdrachten spreekt voor zich. Maar wat wordt er precies bedoeld met die Horeca boekhoudersverklaringen?